onsdag 23. februar 2011

Mer nerding om ArcGIS

De har glemt å føye på en essensiell del av oppgaveteksten i modul 2.4:

"You have now completed the preliminary research on potential locations for an independent living center in the Jacksonville area. In doing so, you discovered that mapping quantities using raw data (counts) and normalized data (to show density) can produce very different results..."

...and you are now very confused as to where you should put the bloody centre.

Var det ikke meningen at jeg skulle finne et sted å legge det hersens senteret til? Jeg håper ikke det, for jeg føler meg veldig lite kvalifisert. Hvorfor sier dere ikke noe om hvilken metode som er best? Hvorfor!? ARGH. Noe har jeg i hvertfall lært: Det er virkelig lett å manipulere et kart for å få det til å vise akkurat de trendene du vil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar